سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 18 خرداد 1398 در ساعت 20 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت خودروسازی تسلا موتورز (Tesla Motors) در سال 2003 توسط ابرهارد جفری استریل و مارک تارپنینگ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون، طی مدت زمان کوتاهی به واسطه ساخت خودروهای برقی حسابی سر و صدا به پا کرده است. به زودی تسلا مدل جدید خود را با نام تسلا Y و در 4 نسخه متفاوت به بازار عرضه خواهد نمود، امروز در سایت اسپرت کاران به این خبر از زاویه ای دیگر می نگریم و به بررسی ابعاد آن خواهیم پرداخت. همچنین ویژگی های بارز این کراس آوور محبوب و دوست داشتنی را با شما در میان خواهیم گذاشت.

کراس آوور برقی تسلا مدل Y به زودی به بازار خواهد آمد!

بخش اعظم شهرت این شرکت خودروسازی آمریکایی به دلیل ساخت خودروهای برقی و قطعات مورد نیاز ترن های برقی است. تسلا موتورز همچنین در زمینه تولید پکیج باطری های لیتیوم-یون فعال است و محصولات خود را به سایر خودروسازها نظیر تویوتا و دایملر آگ عرضه می کند. تسلا بعد از افتتاح در سال 2003 راه پر پیچ و خمی را برای شهرت انتخاب کرد، در آن سال ها هنوز کمپانی های خودروسازی به فکر توسعه خودروهای برقی نیفتاده بودند، اما آنها موفق شدند و با پیشرفت چشم گیری که درکمتر از دو دهه گذشته داشتند، نام خود را جز 3 شرکت معتبر در حوزه ساخت خودروهای برقی مطرح کنند.
ایلان ماسک مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تسلا موتورز عدم وابستگی به سوخت های فسیلی و کاهش آلاینده ها در کنار بهبود عمر باطری خودروهای برقی را از مهمترین برنامه های در دست اقدام تسلا عنوان کرده است. دستیابی به سوخت پاک و کاهش آلودگی های زیست محیطی از مهمترین عوامل محبوبیت این خودروساز در میان دوستداران طبیعت بوده است.

کراس آوور برقی تسلا مدل Y به زودی به بازار خواهد آمد!

رقابت در بازار جهانی اما پیچیده تر از حد تصور مسئولان تسلا بود، زیرا بسیاری از کمپانی های خودروسازی دنیا نظیر تویوتا، نیسان، هیوندای، کیا، فولکس واگن و جنرال موتورز پا به عرصه ساخت خودروهای الکتریکی گذاشتند و این زنگ خطری برای تسلا خواهد بود. هدف اصلی این شرکت، تجاری سازی خودروهای برقی بود و در ابتدا کار خود را با خودروهای اسپرت و لوکس آغاز نمود. اما به علت عدم استقبال عمومی راه تولید خودروهای سدان و کامپکت ارزان قیمت را در پیش گرفت. همین سیاست تسلا باعث شد تا برای اولین بار در آوریل سال 2017 سهام آن رشد چشمگیری نماید و از شرکت جنرال موتورز، ارزشمندترین شرکت خودروسازی در بازار سهام آمریکا پیشی بگیرد. بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو بر این عقیده اند که افزایش محبوبیت خودروهای برقی به واسطه بهبود عمر باطری خودروها شکل گرفته است. اوج موفقیت تسلا را می توان در آخرین محصول این شرکت یافت، جایی که برای اولین بار در مارس 2019 از خودرو تسلا مدل Y رونمایی نمود. این خودروی کراس آوور به علت دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد، باعث شد که در همان زمان رونمایی واحد فروش شرکت با سفارشات متعددی رو به رو شود.

کراس آوور برقی تسلا مدل Y به زودی به بازار خواهد آمد!

مشخصات کراس آوور برقی تسلا مدل Y
ایده طراحی و ساخت این مدل الهام گرفته از مدل قبلی همین شرکت، یعنی مدل تسلا 3 می باشد. طراحی این خودرو به گونه ای است که در ظاهر یک خودرو کراس آوور به نظر می رسد ولی عملکرد آن احساس حضور در یک خودرو اسپرت را برای راننده و سرنشینان تداعی می کند. این خودرو ششمین محصول تسلا می باشد که در 4 نسخه به بازار عرضه خواهد شد و تمام خودروهای معرفی شده از دو موتور و سیستم چهار دیفرانسیل بهره می برند. سه نسخه از آن در سال 2020 و ارزان ترین مدل تسلا Y در سال 2021 به تولید انبوه خواهد رسید. تسلا Y توانایی آن را دارد که در عرض کمتر از 3.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. جالب نیست! در حقیقت ما با یک خودروی برقی سوپر اسپرت روبرو خواهیم شد. همچنین مسئولان تسلا حداکثر سرعتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده را 240 کیلومتر بر ساعت اعلام نموده اند. این شرکت حداکثر مسافت طی شده توسط این خودر را با هر بار شارژ 482 کیلومتر اعلام کرده که در نوع خود بی نظیر می باشد. ویژگی بارز این خودرو شعاع حرکتی بسیار بالای این محصول می باشد که باعث شگفتی همگان شده است.
این خودرو تمام برقی دارای ویژگی ها و تکنولوژی هایی است که مردم را حسابی برای خرید وسوسه می نماید، یکی از مهمترین این ویژگی ها رایگان بودن هزینه سوخت آن است. بدین معنی که پس از خرید این خودرو هیچ گونه هزینه ای بابت شارژ باطری هزینه نخواهید کرد. به علاوه ساختار ساده تری نسبت به خودروهای احتراقی دارند زیرا دیگر خبری از گیربکس و روغن در این خودروها نمی باشد.

کراس آوور برقی تسلا مدل Y به زودی به بازار خواهد آمد!

ویژگی خلاقانه ی دیگری که تسلا Y و مدل قبلی به کار رفته، تکنولوژی شارژ سریع (Fast Charging) می باشد که برای هر بار شارژ، زمانی ما بین 20 تا 40 دقیقه وقت لازم دارید تا پس از آن مسافتی حدود 500 کیلومتر را رانندگی کنید. بیشترین مانور این شرکت در تولید باطری هایی با ظرفیت های بالاتر و در اندازه کوچک می باشد، به طوری که برخی معتقدند موفقیت های بعدی تسلا در گرو تولید این گونه باطری ها است. جالب توجه است که همین ویژگی باعث افزایش قدرت تجاری این شرکت در سالهای نه چندان دور خواهد شد. باطری های به کار رفته در این مدل عمری میان 5 الی 20 سال دارند و به پارامترهای مختلفی اعم از دما، شرایط شارژ و پروتکل های شارژ و ... بستگی دارد. نکته قابل توجه در مورد باطری این خودرو این است که پس از دست دادن قدرت خود هنوز با ارزش هستند، چرا که در موارد دیگری همچون تجهیزات پزشکی و قدرت پشیبانی رایانه ها و... مورد استفاده قرار می گیرند.

کراس آوور برقی تسلا مدل Y به زودی به بازار خواهد آمد!

طراحی اعجاب بر انگیز فضای داخلی خودرو نیز نقطه قوتی برای فروش این خودرو به نظر می رسد زیرا در این مدل دو ردیف صندلی تعبیه شده که در صورت سفارش مشتری امکان سفارش ردیف سوم نیز وجود دارد که با این امکان ظرفیت تعداد سرنشینان را به 7 سرنشین افزایش می دهد. توجه داشته باشید که این یک قابلیت بی نظیر برای یک خودرو کراس آوور محسوب می شود و باعث شده تا بتوان از تمام فضای داخلی خودرو به شکل مطلوب استفاده نمود.
خودرو تسلا Y دارای سقف پانورامیک و یک نمایشگر 15 اینچی به منظور کنترل خودرو می باشد. می توان مهمترین ویژگی تسلا Y را هوش مصنوعی بالای این خودرو دانست، چرا که راننده می تواند با قراردادن خودرو در حالت اتومات، دیگر دخالتی در رانندگی نداشته باشد و این هوش مصنوعی است که خودرو را به سمت مسیری که در نظر داریم، هدایت می کند. این در حالی است که هوش مصنوعی در این خودرو به قدری بالاست که موانع و چراغ های راهنمایی را تشخیص داده و فاصله با خودروی جلویی را با ایمنی خاصی رعایت می کند. اوج هنرنمایی این خودرو در اپلیکیشن منحصر به فرد آن است، جایی که بسیاری از کارهای مربوط به خودرو از جمله گرم نگه داشتن صندلی ها و فرمان و ... توسط این اپلیکیشن و بدون حضور راننده در خودرو قابل انجام است. تکنولوژی دیگری که هر خریداری را مجذوب نوآوری این خودرو می کند، کنترل از راه دور آن توسط اپلیکیشن است. بسیاری این تکنولوژی را الگو برداری از ماشین های کنترل از راه دور کودکان می دانند، به این صورت که راننده بدون حضور در خودرو و با استفاده از اپلیکیشن می تواند خودرو را کنترل و در محیط هایی با فضای کم پارک کند.
برخی این خودرو را کامل ترین خودرو در زمینه ایمنی می نامند و ساخت آن را انقلابی در خودروهای برقی می دانند. این درحالیست که ایلان ماسک بارها اعلام کرده که سرعت پیشرفت تسلا فوق العاده بالاست و به دنبال کاهش نواقص و تبدیل آن ها به نقاط قوت می باشد. حال باید دید این ویژگی های منحصر به فرد می تواند خریداران را مجاب به خرید این خودرو کند یا خیر؟
لطفا خبر ارائه خودروی جدید تسلا که از طریق سایت اسپرت کاران اعلام شد را با دوستانتان به اشتراک بگذارید!

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 8 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()