سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 20 شهریور 1398 در ساعت 27 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به گزارش سایت Consumer Reports چهار خودروی کادیلاک CT6 ، شورلت Impala ، فورد C-Max و فورد Fiesta ST در سال 2019 میلادی در آمریکا تولید نخواهند شد و به ایستگاه پایانی عمر پر افتخارشان رسیده اند.
Consumer Reports نوشت: هر خودرو که روزی در خط تولید قرار می گیرد باید به پایان راه و بایگانی در موزه کارخانه نیز بی اندیشد، شاید کمتر کسی تصور می کرد این خودروها که روزی در صدر لیست خودروهای محبوب خودروسازی قرار داشته اند حال باید به کار خود پایان داده و خط تولید آنها متوقف شود.

پایان تولید چهار خودرو آمریکایی در سال 2019

و در ادامه این سایت به معرفی چهار خودرو که به پایان راه خود در سال 2019 رسیده اند اما همچنان در نظر سنجی های مردمی بسیار محبوب هستند بطوریکه مردم آمریکا بخشی از خاطرات روز های خوب زندگیشان را با آنها در حافظه خود ثبت کرده اند، پرداخت و هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی فنی قرار داده است.

1) کادیلاک CT6

پایان تولید چهار خودرو آمریکایی در سال 2019

یک خودروی محبوب برای آمریکایی ها که کم کم در مدل های تولید شده جدید به یک خودروی اسپرت و جوان پسند تبدیل شده بود و رقیبی قدرتمند برای دیگر سدان های تولید شده به شمار می رفت. این بدنه جذاب به همراه یک موتور پر قدرت از جنرال موتورز حس رانندگی با یک هواپیمای جنگنده را به راننده می داد.
CT6 یک زمانی پرچمدار خودروهای تولید شده توسط کادیلاک بود. لوکس و چشم نواز، که برای هر یک از دوست داران خودرو از حایگاه ویژه ای برخوردار بود، از ویژگی های این خودرو می توان به نرمی، شتاب، سرعت و در عین حال سبک وزن بودن آن اشاره کرد. همه این ویژگی ها در کنار به روزترین تکنولوژی های روز دنیا که برای خودروها ارائه می شد CT6 را به بالاترین سطح ممکن در بین خودروهای آمریکایی رساند که کادیلاک به آن افتخار می کرد. گرفتن بالاترین نمرات در انواع تست های خودرو، باعث شده بود تا همیشه در بین بهترین خودرو های سدان حضور داشته باشد.

دلیل تولید نشدن کادیلاک CT6 در سال 2019 چیست؟
تنها دلیل کادیلاک برای پایان دادن به خط تولید این خودروی محبوب مسئله ارگونومیک در فضای کارخانه است، تولید کادیلاک CT6 دیگر برای کارگران و مدیران کادیلاک یک روند تکراری از محیط کار است که خلاقیت و نوآوری در تولید را از این شرکت سلب می کند. سیستم فوق العاده سوپر کروز ( یک سیستم هوشمند ارائه شده توسط جنرال موتورز که همانند کروز کنترل عمل می کند اما با این تفاوت که سنسور های پنهان و GPS کنترل فرمان خودرو را نیز در اختیار می گیرند) این خودرو از محبوب ترین ویژگی های CT6 به شمار می آمد که کادیلاک به مشتریان خود وعده استفاده از این سیستم هوشمند را در دیگر محصولات خود داده است.

2) شورلت lmpala

پایان تولید چهار خودرو آمریکایی در سال 2019

lmpala نیز در همان کشتی است که برای غرق کردن CT6 آماده ورود به دریاست. lmpala یکی از سدان های لوکس شورلت به شمار می آید، ویژگی های منحصربفرد این شورلت شامل: قدرت موتور، شتاب خیره کننده، ترمز های دقیق در کنار ظاهری بسیار لوکس و جوان پسند، lmpala را به یک خودروی محبوب از شورلت تبدیل کرده است. اما کابین داخلی این خودرو از موغوب ترین مواد و با کیفیت بسیار بالایی تولید شده است که جذابیت رانندگی را برای شما چند برابر می کند. ظاهر این شورلت با بدنه ای کشیده و درب های لوکس در اطراف خودرو، نگهدارنده سنسورهای هوشمند است که ارتباط راننده با بیرون خودرو را برقرار می کنند.

دلیل شورلت برای قطع تولید lmpala در سال 2019
رفته رفته مشکل آلایندگی هوا و مصرف سوخت گریبان گیر تمام خودرو های با حجم موتور بالا می شود، امروز نوبت به lmpala رسید و شورلت اعلام کرده است که به دلیل مصرف سوخت بالای این خودرو و وجود خودروهای برقی، دیگر تولید این خودرو برای شرکت سودآور نخواهد بود. اما همه مشتریان این نقطه ضعف lmpala را نسبت به آن همه نقاط قوت نادیده گرفته بودند.

3) فورد C-Max

پایان تولید چهار خودرو آمریکایی در سال 2019

یک هاچ بک دوست داشتنی در صف پایان زندگی قرار گرفته است. C-Max از خانواده خودروهای هاچ بک فورد زندگی خود را در آمریکا آغاز و بعد از سفر به اروپا و سودآوری بسیار برای فورد به خط پایان زندگی کم کم نزدیک می شود. فورد با سیاستی مرموز قصد دارد در سال جدید میلادی دیگر C-Max را که در لیست خودرو های محبوب این کارخانه قرار داشت، به خط تولید بازنگرداند و مدل جدیدی برای ارائه به بازار ندارد.
این خودرو در بین رانندگان به یک جعبه جذاب معروف بود که با سوخت برقی ( هیبریدی ) بسیار مقرون به صرفه برای خانواده ها بود، توان حرکتی موتور این خودروی فورد مانند یک قطار طولانی و پر از مسافر است اما در ظاهر چیزی شبیه به یک واگن کوچک در ریل های راه آهن می باشد که نیاز زیادی به مصرف سوخت ندارد.
بر اساس گزارشاتی که شرکت فورد منتشر کرده است، C-Max یک خودرو با دقت بالایی در رانندگی، سواری راحت و بی استرس که احساس خوبی به راننده القا می کند. کابین C-Max با ارتفاع بالایی که دارد راه ورود به داخل خودرو را برای راننده و سرنشینان مناسب کرده است، اما فضای کافی در داخل خودرو برای آنها وجود ندارد. هنوز دلیل مشخصی از توقف تولید C-Max در دسترس نیست و سیاست گذاری فورد همچنان پنهان است.

4) فورد Fiesta ST

پایان تولید چهار خودرو آمریکایی در سال 2019

کلمه Fiesta در لغت به معنی جشن یا روز مقدس است، مشخصاً وقتی درباره Fiesta صحبت می کنیم، مفهوم حرف ما این نیست و اشاره به یکی دیگر از خودروهای هاچ بک فورد می کنیم که در آغاز سال جدید خبری از ادامه تولید او نیز به گوش نمی رسد.
Fiesta در نسخه ST برای دوست داران رانندگی خودروی بسیار جذاب می باشد که در بسیاری از آزمون های سایت ConsumerReports.Org نمره قابل قبولی نسبت به دیگر خودروها کسب می کرد، از ویژگی های این خودرو می توان به فرمان اسپرت چند حالته این خودرو اشاره کرد یا ترمزهای شگفت انگیز آن که در تست های ترمز کارشناسان را بیشتر یاد خودروهای گران قیمت شورلت و پورشه می انداخت که بر روی این هاچ بک فورد قرار داشت. صدای موتور این خودرو به دلیل فاصله کم آن با کابین همیشه آرامش راننده و سرنشینان را برهم می زند و افراد بسیار کمی وجود دارند که از صدای موتور Fiesta لذت ببرند اما علاقمندان به این خودرو صدای موتور آن را به موسیقی مورد علاقه خود تشبیه می کنند و احساس خوبی به آن دارند. دیگر درباره توقف تولید یک فورد با شما صحبت نمی کنیم، به دلیل همان سیاست های که گفته شد، Fiesta نیز به پایان راه رسید.

منبع: Consumer Reports

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 6 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()