سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 23 آذر 1398 در ساعت 35 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای خریداران خودروهای جدید بهره مندی خودرو از تکنولوژی های روز بسیار مهم است و همیشه به بررسی آپشن های جدید خودرو می پردازند. البته توان و قدرت موتور نیز برای آنها اهمیت ویژه ای دارد ولی تکنولوژی ارتباطی بین راننده و خودرو مهم تر از آن است. به همین دلیل روز به روز ارتباط راننده و خودرو پیشرفته تر می شود. در این بخش قصد داریم تا ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019 را ارائه دهیم.

ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019

اگر قصد خرید خودرو در سال جاری دارید، بهتر است خودروی انتخابی شما از تکنولوژی های معرفی شده بهره مند باشد اگرچه ممکن است همه آنها برای شما مفید نباشد اما می توانید به دنبال خودرویی باشید که اکثر فناوری های روز در آن گنجانده شده باشد.

1. نرم افزار اتصال تلفن همراه به خودرو

تلفن های همراه هوشمند همه چیز را تغییر داده اند و مهمترین تغییر آنها نحوه ارتباط راننده با خودرو خود می باشد. اکثر خودروسازان معتبر خارجی نرم افزار اتصال تلفن همراه به خودرو را منتشر کرده اند. باید به دنبال یکی از بهترین نرم افزارها باشید که به شما امکان باز و بسته کردن درب خودرو از راه دور، ارائه میزان سوخت خودرو، وضعیت لاستیک ها و فشار باد آنها را بررسی کند و حتی امکان روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور را فراهم کند تا فصل زمستان با روشن کردن خودرو، دمای موتور به درجه ایده آل برسد و آماده حرکت باشد.

ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019

معمولا این نوع نرم افزارها دارای هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه می باشند. بنابراین بایستی از هزینه اشتراک این نرم افزارها نیز آگاهی کسب کنید. گفتنی است این هزینه ها برای نرم افزار هر خودروساز متفاوت می باشد.

2. تکنولوژی مدیریت رانندگی نوجوانان

همیشه در اختیار گذاشتن خودرو به نوجوانان برای والدین حس خوبی را به همراه ندارد و معمولاً آرامش اعصاب را از آنها سلب می کند. با کمک برخی تکنولوِژی های هوشمند و البته جدید می توان کمی آرامش خاطر را برای والدین کاهش داد. چندین خودروساز معروف محدودیت های را بر روی خودرو اعمال نموده اند تا وقتی نوجوانان می خواهند از خودرو استفاده کنند، بتوان آنها را مدیریت نمود و تمام رفتار آنها را به والدین گزارش می دهد. امکان تنظیم سرعت خاص، استفاده از کمربند ایمنی و دیگر نکات مهم رانندگی را می توانید برای فرزند خود مدیریت نمایید.

ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019

3. نرم افزار ردیابی خودرو ربوده شده

کارشناسان تخمین زده اند که در سال 2019 بیش از 750،000 وسیله نقلیه موتوری به سرقت خواهند رفت. این آمار نشان دهنده آن است که باید سیستم هشدار دهنده خودروها بهبود یافته و خودرو سازان با ارائه نرم افزار ردیابی خودروی ربوده شده می توانند این آمار را بهبود و کاهش دهند.

ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019

تکنولوژی ردیابی خودرو به کمک دیگر سیستم های خودرو مانند: BMW Connected Drive یا GM OnStar که در زمینه تشخیص محل خودرو، دزدگیری و آگاهی از دیگر شرایط خودرو می باشند، امکان تشخیص محل دقیق خودرو را برای مالک فراهم خواهد کرد و مجرمان باید بسیار مراقب باشند.

4. اتصال Apple Car Play و Android Auto

استفاده از این دو تکنولوژی برای خودرو سازان بسیار ناخوشایند است به دلیل اینکه آنها اعتراف می کنند سیستم های مدیریت موسیقی و ویدیو، نقشه یابی، کنترل آب و هوا و دیگر موارد، کاربر پسند نیست. از همین رو کاربران دوست دارند با اتصال Apple CarPlay و Android Auto به وسیله موبایل هوشمند خود از سیستم های جانبی خودرو استفاده نمایند و ارتباط با سیستم Apple Car Play و Android Auto برای آنها آشنا و آسان می باشد.

ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019

هر دو سیستم اپل و گوگل یک کنترل ساده برای دسترسی به موسیقی، ویدئو، نقشه یابی و کنترل مکالمه می باشند. در حالی که سیستم ارتباطی که خودروساز ارائه می دهد، پیچیده است. خودرو سازان این وعده را داده اند که یک یا هر دو سیستم اپل و گوگل را پشتیبانی کنند اما در تمامی موارد دسترسی را به آنها ارائه نمی دهد. قبل از خرید خودرو از پشتیبانی سیستم خودرو با تلفن هوشمند خود اطمینان حاصل کنید.

5. کروز کنترل انطباق پذیر

موضوع رانندگی در حالت کلی سرگرم کننده نیست و شما بعد از مدتی از رانندگی خسته خواهید شد و نیازمند استراحت هستید. سیستم کروز کنترل انطباق پذیر برای رفع خستگی راننده بسیار موثر خواهد بود. استفاده از این سیستم نیازمند سنسورهای دقیق با جانمایی های بسیار هوشمندانه بر روی بدنه خودرو می باشدکه سرعت خودرو را مطابق با عملکرد و هشدارهای این سنسورها تنظیم نماید تا در ترافیک بزرگراه ها نیز بتوانید سیستم کروز کنترل استفاده نمایید.

ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019

برخی از خودرو سازان سیستم کروز کنترل انطباق پذیر را به گونه ای طراحی نموده اند که بعد از توقف کامل خودرو این سیستم خاموش نخواهد شد و بطور خودکار رانندگی را در شرایط ترافیکی ادامه خواهد داد. شاید در ذهن شما که از سیستم کروز کنترل ساده استفاده کرده اید خطرات بهره گیری از این سیستم نقش بسته باشد اما کافی است یکبار از کروز کنترل انطباق پذیر استفاده نماید تا حس اعتماد به سیستم کروز کنترل را در ذهن خود افزایش دهید.

6. سیستم هشدار دهنده خروج از خودرو

در کشورهای پرجمعیت که افراد بسیاری از دوچرخه و موتور سیکلت استفاده می نمایند و از کنار خودرو های پارک شده در حال عبور و مرور هستند ممکن از سرنشینان خودروی پارک شده ناخواسته درب خودرو را باز کرده و دوچرخه سواران، موتورسواران یا عابرین پیاده با درب خودرو برخورد کنند. از همین رو خودروسازان برای رفع این مشکل سیستم هشدار دهنده خروج از خودرو را طراحی نموده اند که سنسورهای بر روی بدنه خودرو، وظیفه هشدار به سرنشینان را دارد.

ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019

سیستم هشدار دهنده خروج از خودرو، چند لحظه بعد از خاموش شدن موتور خودرو، فعال خواهد شد و اگر در اطراف خودرو وجود موانعی را تشخیص دهد، چراغ های هشدار دهنده آن روشن خواهند شد. ممکن است سرنشینان به هشدارهای سیستم توجه نداشته باشند. در این حالت، درب خودرو به صورت اتوماتیک قفل شده و تا رفع موانع اطراف خودرو که اغلب موتورسواران و دوچرخه سواران هستند، درب خودرو باز نخواهد شد.

7. هشدار دهند موانع عقب خودرو

در مواقع پارک خودرو در پارکینگ ها، سرعت خودرو بسیار کم بوده و برخورد با موانع به آهستگی صورت می گیرد اما صدمه به خودروی شما می تواند هر چند در حد یک لکه رنگ، ناخوشایند باشد. سنسورهای عقب خودرو نیز می توانند کمک بسیار زیادی به شما در پارک نمودن خودرو کنند اما ضامن برخورد شما با موانع نخواهند بود. به همین دلیل استفاده از تکنولوژی هشدار دهنده موانع عقب خودرو بسیار مفید است.

ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019

این تکنولوژی با توجه به سنسورهای تعبیه شده در عقب خودرو می تواند نزدیک شدن خودروی شما به هر نوع موانع را تشخیص دهد و وجود آن را به شما هشدار دهد. اما نکته مهم این تکنولوژی ترمز گرفتن خودکار در نزدیک به موانع است و از برخورد خودرو با هر موانعی در عقب خودرو جلوگیری خواهد کرد.

8. هشدار دهنده خروج از خطوط

رانندگی در جاده برای هر راننده ای بسیار هیجان انگیز است و وقتی در جاده بدون هیچ توجه ای به اطراف خود تغییر مسیر می دهید، باید منتظر خسارت ناشی از آن هم باشید.

ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019

تکنولوژی هشدار دهنده خروج از خطوط به کمک دوربین ها و سنسورهای اطراف خودرو تعیین می کند که خودروی شما بین خطوط جاده در حال حرکت است و اگر دچار انحرافی در مسیر خودرو صورت بگیرد این سیستم با توجه به نحوه هشدارهای که خودرو ساز تعیین نموده است این آگاهی را به راننده از طریق سیستم های صوتی یا روشن شدن چراغی خاص و یا لرزش فرمان و صندلی می دهد. این تکنولوژی که Lane Keeping Assist نامیده می شود، می تواند حتی به شما کمک کند تا برای تغییر مسیر خودرو به راحتی و با اطمینان تغییر مسیر را انجام داده و خطری شما را تهدید نمی کند.

9. ترمز خودکار اضطراری

ترمز خودکار اضطراری (AEB) با استفاده از سنسورهای تعبیه شده بر روی بدنه خودرو عمل می کند. این سنسورها قادر به تشخیص موانع ناگهانی که در مقابل خودرو ظاهر می شوند، هستند تا وظیفه اصلی سیستم AEB که فعال نمودن ترمز های خودرو بصورت خودکار برای کاهش سرعت یا جلوگیری از برخورد با موانع است را در کوتاه ترین زمان ممکن، فعال سازند.

ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019

صنعت خودروسازی جهانی موافقت خود را درباره لزوم استفاده از تکنولوژی AEB تا سال 2022 برای تمام خودروهای اعلام کرده است. اما اکثر وسایل نقلیه نیز باید از این تکنولوژی در سیستم ترمز خود استفاده نمایند. تکنولوژی AEB در میان تکنولوژی های معرفی شده از اولویت بالای برخوردار می باشد. این تکنولوژی به عنوان نجات بخش زندگی شما باید مهمترین اولویت شما در لیست خرید خودرو باشد.

10. دوربین 360 درجه

خرید یک خودرو گران قیمت و مدرن با قابلیت های بسیار بالا که می توان در مواقع پارک کردن با استفاده از دوربین 360 درجه ای تمام زوایایی اطراف خودرو را بررسی نمود تا مشکلی در حین پارک خودرو به وجود نیاید. این تکنولوژی اغلب در خودروهای شاسی بلند کارایی خود را نمایش خواهد گذاشت و و به دلیل حجم زیاد خودرو، دوربین 360 درجه کار پارک آن را برای شما بسیار ساده خواهد کرد.

ده تکنولوژی جذاب و جدید دنیای خودرو در سال 2019

این تکنولوژی با ترکیب نمای اطراف خودرو که به کمک دوربین های اطراف خودرو تصویر برداری می شوند و همچنین انجام محاسبات هوشمند، نمایشگر خودروی شما نمای بالایی از خودرو را بصورت مجازی در اختیار شما قرار داده و شما به سادگی می توانید با توجه به موانع اطراف خودروی خود، عمل پارک کردن را انجام دهید. به مرور در طی چندین سال تمامی این تکنولوژی ها از لحاظ قیمتی ارزان و ارزانتر خواهند شد تا در دسترس همه خودروها قرار گیرند حتی در خودروهای ارزان قیمت جهان. عموم این تکنولوژی ها در خودروهای لوکس و لاکچری قرار می گیرند و بهتر است وقت خود را برای جستجوی این تکنولوژی ها در خودروهای ساده هدر ندهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 3 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()