سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 4 اسفند 1397 در ساعت 55 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اغلب افراد که به نظافت داخل خودرو خود اهمیت نمی دهند همیشه بوی نا خوشایندی در داخل خودروی آنها به مشام می رسد و این فضای آلوده برای مسافران که درون خودرو نشسته اند بسیار آزاردهنده است. اگر به دنبال راهکارهایی برای خلاص شدن از شر بوی ناخوشایند داخل خودرو هستید باید اقدامات زیر را انجام دهید و ابتدا به سراغ منابع انتشار بوی بد داخل خودرو بروید و سپس با چند ترفند ساده و استفاده از انواع خوشبو کننده داخل خودرو، فضای متنوعی در کابین خودروی خود فراهم کنید.

راه کارهای کاربردی برای رهایی از بوی ناخوشایند داخل خودرو

از بین بردن منشاء بوی بد داخل خودرو
جهت از بین بردن بوی بد داخل خودرو ابتدا باید یک نظافت اساسی در داخل کابین خودرو صورت گیرد، بهتر است در اولین قدم هر نوع زباله ی اعم از تر و خشک که در کف خودرو ریخته شده است را جمع آوری کنید. زیرپایی و کفپوش خودرو را کاملاً تمیز بشوئید. از اسپری های شیشه پاک کن برای از بین بردن لکه های روی شیشه خودرو استفاده نمایید و کف خودرو و صندلی ها را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید.

راه کارهای کاربردی برای رهایی از بوی ناخوشایند داخل خودرو

استفاده از لوازم خوشبو کننده داخل خودرو
بعد از پاک سازی داخل خودرو از منشاء بوی ناخوشایند، حال نوبت آن است که از لوازم مناسب برای خوشبو نمودن داخل خودرو استفاده نمایید. در همین زمینه خوشبو ‌کننده و بوگیرهای بسیاری وجود دارند که با توجه به سلیقه خود، می توانید آنها را تهیه و در داخل خودرو بکار بگیرید تا به مرور کابین خودرو شما از رایحه ای مطبوع و دلنشین پر شود و حس لذت بخشی از رانندگی را تجربه کنید.

راه کارهای کاربردی برای رهایی از بوی ناخوشایند داخل خودرو

پیشگیری از بوی ناخوشایند داخل خودرو
درباره روند نظافت و استفاده از انواع خوشبو‌ کننده برای از بین بردن بوی ناخوشایند داخل خودرو، توضیحاتی ارائه شد. اما برای جلوگیری از تکرار این پروسه، بهترین اقدام پیشگیری از شیوع بوی ناخوشایند داخل خودرو است که با چند اقدام کوچک می توانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
1. استفاده از کیسه زباله در داخل خودرو
ابتدا از کیسه زباله خودرو در داخل کابین استفاده کنید تا سرنشینان زباله های خود را داخل این کیسه ها بریزند و از ریختن زباله در کف خودرو به نوعی جلوگیری شود. همین راهکار ساده موجب جمع آوری زباله های داخل خودرو شده و نظافت داخل خودرو را آسان تر می نماید.

راه کارهای کاربردی برای رهایی از بوی ناخوشایند داخل خودرو

2. استفاده از پد و دستمال نظافت
گاهاً لکه هایی از آلودگی که بوی ناخوشایندی دارند بر روی سطح شیشه، داشبورد و یا رویه درب ها و صندلی ها باقی می ماند که برای از بین بردن سریع این لکه ها می توانید از پد و دستمال نظافت خودرو استفاده کنید. این محصولات علاوه بر خاصیت لکه بری و نظافت، سطوح داخلی خودرو را نیز براق و درخشنده می کنند.

راه کارهای کاربردی برای رهایی از بوی ناخوشایند داخل خودرو

3. استفاده از جاروبرقی و لوازم شستشو
یک برنامه ریزی منظم برای نظافت داخلی خودروی خود داشته باشید و حداقل هفته ای یک بار داخل خودرو را جاروبرقی بکشید و با استفاده از تمیز کننده های چند منظوره، صندلی های خودرو را بشوئید تا اگر کثیفی یا لکه ای بر روی صندلی باقی مانده، منشاء بوی ناخوشایند داخل خودرو نشود.

راه کارهای کاربردی برای رهایی از بوی ناخوشایند داخل خودرو

4. لطفا سیگار نکشید!
از استعمال دخانیات که مهم ترین عامل بوی نامطبوع داخل خودرو است، خودداری کنید. برای از بین بردن بوی بد سیگار در داخل خودرو از محلول آب و سرکه استفاده نمایید و سطوح داخلی خودرو را با این محلول دست ساز تمیز کنید، سپس می توانید از خوشبو کننده های خودرو استفاده نمایید.

راه کارهای کاربردی برای رهایی از بوی ناخوشایند داخل خودرو

5. استفاده از جوش شیرین
جوش شیرین نیز بهترین پاک کننده طبیعی بوی ناخوشایند سطوح داخلی خودرو می باشد و با استفاده از آن می توانید صندلی ها، کفپوش ها و رویه درب خودرو را به خوبی تمیز کنید. جوش شیرین یکی از بهترین راه حل ها برای از بین بردن  لکه شیر از روی صندلی یا سایر لوازم داخل خودرو می باشد. برای این کار کافیست مقداری جوش شیرین را بر روی ناحیه ای که شیر قرار گرفته، بپاشید تا ضمن جذب رطوبت، باعث از بین بردن بوی بد شیر شود. پس از جذب بو و رطوبت توسط جوش شیرین، سطح را با جارو برقی یا دستمال تمیز کنید.

راه کارهای کاربردی برای رهایی از بوی ناخوشایند داخل خودرو

6. تعویض یا تمیز نگه داشتن فیلتر کابین
تعویض به موقع فیلتر تهویه هوای داخل خودرو نیز از نکات مهم برای جلوگیری از بوی ناخوشایند داخل خودرو می باشد. د‌ر هنگام استفاده از یک فیلتر تهویه هوای جدید می توانید اسپری خوشبو کننده را بر روی فیلتر هوا اسپری کنید تا در مواقع استفاده از سیستم تهویه خودرو بوی دلنشینی را داخل خودرو استشمام کنید.

راه کارهای کاربردی برای رهایی از بوی ناخوشایند داخل خودرو

در آخر پیشنهاد می کنیم برای تهیه هر گونه لوازم نظافت و خوشبو کننده داخل خودرو از بخش محصولات نظافت و نگهداری خودرو در فروشگاه اسپرت کاران بازدید فرمایید. در این بخش تمامی محصولات مورد نیاز شما برای نظافت داخلی و خارجی خودرو جمع آوری شده و درباره هر محصول به طور مجزا توضیحات و نکات تخصصی نیز بیان شده است تا شما با اطمینان خاطر سفارش خود را ثبت نمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 7 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()