سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 18 اسفند 1397 در ساعت 50 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیاری از خانواده های که نوزاد و کودک خردسالی دارند برای رانندگی ایمن و بی دردسرد باید کودک خود را نیز بر روی صندلی مخصوص خودرو قرار دهند تا در هنگام رانندگی امنیت در خودرو نیز برای کودک مهیا شود. قبل از تهیه یه صندلی خودرو کودک باید به نکات عملی و ایمنی در تهیه آن بیشتر توجه داشته باشید، بخصوص برای نصب، جابجایی و استفاده از صندلی خودرو کودک، رعایت این نکات بسیار ضروری است.

نکات مهم و کلیدی در انتخاب صندلی خودرو کودک

استفاده از صندلی کودک در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به یک قانون تبدیل شده است و والدین موظف اند در انتخاب این نوع صندلی برای کودک و نوزاد خود امنیت را مهمترین معیار انتخاب قرار دهند، زیرا موضوع مرگ و زندگی کودک را در حادثه های رانندگی تحت تاثیر انتخاب صحیح آنهاست.صندلی جلو و عقب هر خودرو، اندازه ی متفاوتی دارد و برای انتخاب صندلی کودک باید به جانمایی و اتصال آن به صندلی خودروی خود توجه نمایید، بطوریکه از چفت شدن آن به صندلی خودرو اطمینان حاصل نمایید. در خودروهای جدید برای صندلی های عقب سیستم چفت شدن صندلی خودرو کودک در نظر گرفته شده تا با کشیدن کمربندهای مخصوص صندلی و محکم شدن آن از نصب صندلی کودک مطمئن شوید. در این بخش نکات مهمی را آماده کرده ایم تا در هنگام خرید یک خودروی داخلی یا خارجی، انتخاب صندلی خودرو کودک با توجه به موقعیت و اندازه صندلی خودرو صورت گیرد.

انواع صندلی خودرو کودک
کودکان تا سن حدود 14 سالگی که بتوانند بر روی صندلی خودرو بنشینند و از کمربند ایمنی خودرو به راحتی استفاده نمایند، دائماً در حال رشد هستند و باید با توجه به شرایط سنی و جسمانی آنها اقدام به خرید یک صندلی خودروی مناسب برای آنها کنید. در این بخش انواع صندلی خودرو کودک را نسبت به سن کودک معرفی می نماییم.

نکات مهم و کلیدی در انتخاب صندلی خودرو کودک

1- صندلی خودرو نوزاد یا کریر
صندلی خودروی نوزاد که به کریر نیز معروف است و مخصوص نوزادان تا سن 2 سالگی می باشد. جنس و حالت صندلی بطوری طراحی شده که متناسب با استاندارهای لازم برای راحتی نوزاد باشد و معمولاً آن را پشت به جاده می بندند تا امنیت نوزاد در مواقع ترمز های شدید یا تصادفات رانندگی حفظ شود. این نوع صندلی تحمل وزن تا ده کیلوگرم را دارد و کمربندهای ایمنی بسیاری نیز برای آنها تعبیه شده تا از جابجایی های نوزاد جلوگیری نماید.

نکات مهم و کلیدی در انتخاب صندلی خودرو کودک

2- صندلی خودرو کودک
به مروز زمان که کودک توانایی نشستن را پیدا می کند، می توانید از صندلی خودرو کودک استفاده نمایید که مخصوص کودکان بالای 2 سال می باشد، اندازه این صندلی متناسب با وضعیت جسمانی کودکان تا سن 4 سالگی می باشد و از کمربند ایمنی مخصوص برخوردارند. این نوع صندلی کودک را رو به جلوی خودرو می بندند و بهتر است آن را بر روی صندلی های عقب خودرو استفاده نمایید.

نکات مهم و کلیدی در انتخاب صندلی خودرو کودک

3- صندلی خودرو خردسال
صندلی خردسال برای سنین 4 تا 12 سال در نظر گرفته شده است که تحمل وزن صندلی خردسال تا 36 کیلوگرم می باشد که می توانید از آن در صندلی جلوی خودرو نیز استفاده نمایید و آن را رو به جلوی خودرو نصب نمایید.

نکات مهم و کلیدی در انتخاب صندلی خودرو کودک

دستورالعمل های عمومی برای خرید و استفاده از صندلی خودرو کودک
1- در هنگام خرید صندلی خودرو کودک و نصب آن توسط فروشنده با دقت نحوه نصب و جداسازی صندلی کودک را بیاموزید و خودتان نیز نصب آن را در حضور فروشنده انجام دهید تا با نحوه بستن پیچ و مهره های پایین صندلی کودک یا محکم شدن کمربندهای آن آگاه شوید.
2- توجه داشته باشید صندلی که برای کودک خود انتخاب می کنید علامت Universal بر روی آن نوشته شده باشد تا مطمئن شوید صندلی خریداری شده متناسب با تمام خودرو ها می باشد.
3- برای انتخاب صندلی خودرو نوزاد یا کریر توجه به ناحیه قرارگیری سر و گردن نوزاد از مهم ترین موارد انتخاب به شمار می رود تا ایمنی نوزاد در مواقع رانندگی تضمین شود.
4- بهتر است صندلی خودرو نوزاد را در صندلی های عقب که از امنیت بالاتری برخوردار هستند استفاده کنید و به هیچ عنوان آن را در صندلی جلو نصب نکنید تا در مواقع تصادفات رانندگی کیسه هوا موجب خفگی کودک شما نشود.
5- اغلب مادران نگران گرم نگه داشتن دمای بدن نوزاد خود هستند و بعد از قرار دادن نوزاد خود بر روی صندلی کودک از یک پتو نیز برای گرم نگه داشتن نوزاد استفاده می کنند و بعد کمربند محافظ کودک را می بندند. اما غافل از آن که حجم پتو باعث آن خواهد شد تا در حوادث رانندگی کودک از روی صندلی بیرون بیاید. بهتر است برای گرم نگهداشتن کودک ابتدا کمربند محافظ را بسته و سپس پتو را بر روی کودک قرار دهید.

صندلی خودرو کودک با قابلیت رگلاژ
اگر قصد دارید برای چندین سال از خودروی خود استفاده نمایید و تمامی سفرهای خود را با آن انجام دهید نکته مهم این است که با رشد کودک شما باید صندلی خودرو کودک خود را تعویض نمایید و صندلی های مختلفی را نصب و استفاده کنید که کاملاً از یکدیگر متفاوت هستند و این روند تا 8 یا 10 سالگی کودک ادامه دارد. پس بهتر است در هنگام خرید صندلی خودرو کودک از صندلی های استفاده کنید که از توانایی رگلاژ برخوردار باشند. انتخاب این نوع صندلی بسیار هوشمندانه می باشد و دیگر نگران بالا رفت سن کودک خود نخواهید بود.

نکات مهم و کلیدی در انتخاب صندلی خودرو کودک

جنس و دوام صندلی خودرو کودک
رقابت بین تولید کنندگان صندلی خودرو کودک بر اساس کیفیت محصول ارائه شده برای راحتی نوزاد یا کودک می باشد. در هنگام حرکت خودرو و تکان های ناگهانی که برای افراد بزرگسال اغلب این تکان ها بسیار عادی می باشد اما ممکن است آسیب جدی به بدن کودکان وارد کند، بهتر است در هنگام خرید صندلی خودرو برای کودک و یا نوزاد به نرمی جنس تشک آن توجه کنید تا به ستون فقرات نوزاد آسیبی وارد نشود. با توجه به مدت زمان طولانی که از صندلی خودرو کودک استفاده می شود، در انتخاب خود بسیار دقیق باشید و صندلی انتخاب کنید که از دوام بالایی برخوردار باشد، تا مجبور به تعویض آن در کوتاه مدت نشوید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 4 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()