سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 15 دی 1399 در ساعت 36 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 4 )

رانندگی در هر شرایط جوی نیازمند لوازم و ابزار خاص خود است تا بتوانید در این شرایط به راحتی به مسیر خود ادامه دهید. مهمترین ابزار مورد نیاز یک راننده در شرایط بارندگی و برفی، یک برف پاک کن سالم و مناسب است که از قدرت آبگیری بالایی برخوردار باشد. وظیفه جمع آوری کامل آب از سطح شیشه خودرو بر عهده تیغه برف پاک کن است اما اینکه چه نوع تیغه برف پاک کنی مناسب خودروی شما است را قصد داریم، در این مقاله بررسی کنیم و تفاوت بین تیغه برف پاک کن ژله ای و معمولی را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم.

تفاوت بین تیغه برف پاک کن ژله ای و تیغه برف پاک کن معمولی

تیغه برف پاک کن معمولی (تیغه برف پاک کن فابریکی)

تیغه‌های برف پاک کن معمولی از جنس پلاستیک فشرده ساخته می شوند. از این نوع تیغه برف پاک کن در اکثر خودروهای تولید شده در داخل کشور استفاده می شود و به نوعی به آنها تیغه برف پاک کن فابریکی هم می گویند. به دلیل استحکام بالای لاستیک این نوع تیغه برف پاک کن در امر آبگیری شیشه، از بین بردن یخ زدگی سطح شیشه در فصل سرما، اغلب خودروسازان از این نوع تیغه برف پاک کن در محصولات خود استفاده می کنند که از لحاظ فنی نیز دارای استانداردهای لازم هم می باشد.

تفاوت بین تیغه برف پاک کن ژله ای و تیغه برف پاک کن معمولی

تیغه برف پاک کن ژله ای (سیلیکونی)

پس از اکتشاف سیلیکون، شرکت های تولید کننده تیغه برف پاک کن به فکر استفاده و بکارگیری آن در تیغه های برف پاک کن افتاده اند. سیلیکون از ترکیبات مصنوعی در دمای بالا تهیه و تولید می شود. از این نوع پلاستیک که طول عمر بسیار بالایی دارد و مقاومت آن در برابر سرما و گرما بسیار بالا است در تیغه های برف پاک کن استفاده می شود. قدرت آبگیری تیغه برف پاک کن ژله ای یا سیلیکونی به گونه ای است که در یک حرکت رفت و برگشت برف پاک کن بر روی شیشه خودرو دیگر هیچ اثری از لکه آب باقی نمی ماند و سبب افزایش دید راننده در شرایط بارانی یا برفی خواهد شد.

تفاوت بین تیغه برف پاک کن ژله ای و تیغه برف پاک کن معمولی

تفاوت تیغه برف پاک کن ژله ای و تیغه برف پاک کن معمولی

بعد از توضیحاتی که درباره ساختار و تولید هر دو نوع تیغه‌ برف پاک کن ژله ای و فابریکی ارائه نموده ایم قصد داریم تا تفاوت آنها را نیز بررسی و بیان نماییم.

۱- قدرت آبگیری از سطح شیشه خودرو

جمع آوری آب از سطح شیشه در مواقع بارندگی از نکات مهمی است که قدرت دید راننده را نسبت به جاده افزایش می دهد و در نهایت منجر به یک رانندگی امن و لذت بخش خواهد شد. تیغه برف پاک کن این وظیفه مهم را بر عهده دارد، تا با عملکردی قابل قبول شرایط رانندگی در هوای بارانی و برفی را فراهم سازد.

تفاوت تیغه برف پاک کن ژله ای و معمولی در قدرت آبگیری از سطح شیشه به گونه ای است که تیغه های ژله ای قدرت آبگیری بهتری نسبت به تیغه های معمولی دارند و بدون ایجاد کوچک ترین صدا شیشه را تمیز می کنند. دلیل قدرت آبگیری بهتر تیغه های ژله ای، خاصیت سیلیکون است که چسبندگی و انعطاف مناسب تری نسبت تیغه معمولی دارد و در نتیجه از قدرت آبگیری بیشتری هم برخوردار می باشد.

تفاوت بین تیغه برف پاک کن ژله ای و تیغه برف پاک کن معمولی

۲- تفاوت ساختاری و طراحی در تیغه‌های برف پاک کن

نوع ساختار و تولید تیغه برف پاک کن ژله ای و معمولی کاملاً متفاوت است، تیغه برف پاک کن معمولی با طراحی کاملاً ساده، دارای استحکام بالایی می باشد که می تواند به واسطه آن یخ زدگی های سطحی و گل و لای خشک شده روی شیشه خودرو را از بین ببرد. در مقابل لاستیک تیغه برف پاک کن ژله ای با طراحی هوشمندانه و فرمول پبشرفته سیلیکون از ظرافت خاصی در ساختار خود بهره‌مند است. در نتیجه جنس آن نرم و منعطف بوده و استحکام آن در مقابل تیغه های معمولی کمتر است.

تفاوت بین تیغه برف پاک کن ژله ای و تیغه برف پاک کن معمولی

۳- طول عمر کدام تیغه برف پاک کن بیشتر است؟

طول عمر از مهم ترین عوامل در انتخاب یک تیغه برف پاک کن محسوب می شود که در معرض تغییرات آب و هوایی، نور خورشید و دیگر عوامل بیرونی می باشد. طول عمر و ماندگاری تیغه برف پاک کن ژله ای (سیلیکونی) به دلیل نوع ساخت، مقاومت آنها در شرایط آب و هوایی مختلف بسیار بالاتر و بیشتر از تیغه های معمولی می باشد. تیغه برف پاک کن های معمولی (فابریکی) در شرایط گرما زیاد حالت اصلی خود را از دست می دهند و همین طور در هوای سرد نیز پلاستیک فشرده این تیغه سفت شده و موجب ترک خوردگی آن می شود و عمر مفید آن نهایتاً یک سال می باشد.

تفاوت بین تیغه برف پاک کن ژله ای و تیغه برف پاک کن معمولی

۴- تفاوت قیمت تیغه برف پاک‌ کن ژله ای و معمولی

این بخش از تفاوت هر دو تیغه برف پاک کن با توجه به نوع ساختار آنها کاملاً مشهود است که هزینه تهیه و تولید تیغه برف پاک کن ژله ای (سیلیکونی) بیشتر از تیغه برف پاک کن معمولی (پلاستیکی) است و به همین دلیل است که کارخانه های تولید کننده خودرو از تیغه برف پاک کن معمولی در محصولات خود استفاده می کنند که هزینه کمتری نسبت به رقیب سیلیکونی خود دارد.

تفاوت بین تیغه برف پاک کن ژله ای و تیغه برف پاک کن معمولی

انتخاب یک تیغه برف پاک کن مناسب

فروشگاه اینترنتی اسپرت کاران در کنار عرضه لوازم لوکس و اسپرت خودرو، ارائه دهنده بهترین تیغه‌های برف پاک کن در دو مدل ژله ای و معمولی برای انواع خودروها می باشد که با بررسی تخصصی هر یک از محصولات، توضیحات کامل و جامعی را درباره هر محصول برای شما فراهم نموده تا با دقت و آگاهی کافی سفارش خود را ثبت نمایید و به آسانی یک تیغه برف پاک کن مناسب برای خودروی خود انتخاب کنید.

ارسال نظر

رفیعی :
6 1
با سلام - مطلب بسیار خوبی بود. یک نکته ای که به نظرم مهم هست اینه که داخل مخزن شیشه شور ماشین حتماً از مایع شیشه شور استفاده کنید و آب نریزید. اینکار باعث میشه به راحتی سطح شیشه تمیز بشه و در نتیجه عمر تیغه ها افزایش پیدا کنه.
بیگدلی :
6 1
سلام - خواستم تجربه ام رو در استفاده از تیغه ژله ای و فابریکی در اختیار دوستان قرار بدم. تیغه فابریکی خوبه، ولی باید هر سال عوض کنید که روی شیشه خط وخش نندازه. اگه شیشه جلو خراب بشه، شب ها نور چراغ ها روی شیشه کشیده میشه و اذیت کننده است.
مدیریت :
8 1
با سلام / ممنون از همراهی شما و تشکر فراوان از به اشتراک گذاری تجربه‌تان
محمد بهرامی :
4 0
سلام - ممنونم از مقاله خوبی که در اختیار کاربران قرار دادید. من از تیغه برف پاک کن ژله ای استفاده می کنم. تو زمستون در اثر سرمای زیاد وقتی که از برف پاک کن استفاده کردم، قسمت ژله ای شکست. بعد از کلی تحقیق فهمیدم که تیغه ژله ای چند مدل وجود داره. اصلا از مدل های چینی و غیر معتبر نخرید. اگه مارک خوبی پیدا کنید، تیغه های ژله ای واقعا عالین و چند سال بدون هیچ مشکلی میشه ازشون استفاده کرد.
هادی :
2 0
سلام میشه فقط پلاستیک تیغه برف پاک کن رو ژله ای انداخت؟ یعنی روی برف پاک کن های فابریک فقط اون قسمت پلاستیکشو ژله ای بندازیم و اینکه رفتیم بخریم چجوری بفهمیم ژله ایه
مدیریت :
1 0
با سلام / بله می‌توانید روی برف پاک کن های فابریک از تیغه‌های ژله‌ای استفاده کنید. تشخیص تیغه ژله ای از مدل فابریک (پلاستیکی) بسیار ساده است؛ اول اینکه روی خود بسته بندی محصول نوع تیغه نوشته شده و از طرف دیگه به راحتی می توانید با لمس کردن خود تیغه به نوع ژله ای یا پلاستیکی بودن پی ببرید.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
9 / 10
از 7 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()