سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | جمعه 22 آذر 1398 در ساعت 59 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دارندگان خودرو باید همیشه به لاستیک های سواری خود اهمیت ویژه ای بدهند و متناسب با شرایط مسیری که همه روزه آن را طی می کنند، لاستیک تهیه کنند و به طرح آج سطح لاستیک نباید به چشم یک مدل نگاه کنند و هر مدلی را که مورد علاقه آنها بود تهیه کنند. اکثر خریداران لاستیک باید بر روی عملکرد آن در هر شرایط آب و هوای تمرکز کنند، نه فقط قیمت لاستیک را هدف قرار دهند.
سایت ConsumerReports برای آگاهی بهتر خودرو سواران جهت تهیه لاستیک دست به یک نقد و بررسی کاملاً هوشمندانه زده است. از همین رو ConsumerReports با تست 25 مدل لاستیک تولید شده از کارخانه های معروف و محبوب دنیا، این آگاهی را به خریداران داده است که کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است و استفاده از آن تفاوت زیادی در سطح رانندگی و تسلط بیشتری به مسیر را ایجاد می کند.

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

ژن پترسن (Gene Petersen) یکی از کارشناسان تست کیفیت لاستیک می گوید: نکته اصلی این تحقیقات برای خریداران لاستیک است که قدرت آگاهی آنها برای یک انتخاب هوشمندانه و دقیق بر اساس رتبه بندی و گزارشاتی است که نوع مصرف آج لاستیک را مشخص کرده که در هر شرایط جوی قدرت ترمزها و چسبندگی لاستیک چگونه است و نحوه کنترل خودرو با آن لاستیک را بررسی کرده ایم. بر اساس این تست ها تفاوت بسیار زیادی در بین هر مدل لاستیک وجود داشت که در نظر داریم چندین نکته مهم از این تست را برای شما بازگو کنیم.

یک خرید با استراتژی های کلیدی

نتایج آزمون ConsumerReports در وهله اول به شما این امکان را خواهد داد، متناسب با شرایط جوی که در آن رانندگی می کنید، لاستیک مورد نیاز خود را از بین 25 مدل لاستیک انتخاب نمایید و بین آنها هر مدلی که متناسب با قیمت مد نظرتان بود انتخاب می کنید. البته باید وزن خودروی خود و همین طور نوع رانندگی را نیز در نظر داشته باشید که چقدر اهل ترمز گرفتن هستید و یا از سرعت خودرو چقدر استفاده می کنید.

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

شرایط تست لاستیک ها

ما برای تست تمام لاستیک ها از یک تویوتا کمری مدل 2019 استفاده کردیم چون این خودرو یک سدان محبوب و خانوادگی است و کمپانی تویوتا از قطعه های پیشرفته ترمز در خودروهای خود استفاده می کند. ترمز کمری را در سطوح خشک و مرطوب که قابلیت چرخش ناگهانی لاستیک های جلو بسیار زیاد است، تست کردیم.

تست لاستیک ها در سطوح خشک و مرطوب

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

بهتر است بدانید لاستیک های که در تست فنی توانسته اند تاییدیه کارشناسان ConsumerReports را بگیرند تا به شما معرفی شوند، از چه آزمون هایی موفق بیرون آمدند. هر مدل لاستیک را در تست های ترمزهای ناگهانی، چسبندگی لاستیک در عبور از بین موانع تعیین شده و همین طور ترمز های مکرر که شبیه سازی ترافیک سنگین باشد را بررسی کردیم. نتایج این تست ها برای کارشناسان ConsumerReports بسیار شگفت انگیز نبود آنها با دیدن سبک طراحی آج های لاستیک پیش بینی می کردند که نتیجه چه خواهد شد.

نتایج تست لاستیک ها چگونه بود؟

برای تست چسبندگی لاستیک ها کارشناسان موانعی را در دو نوع جاده خشک و مرطوب قرار دادند. سرعت خودرو را نیز با کروز کنترل تنظیم کرده و عملکرد لاستیک را در بین موانع بررسی می کردند. نقاطی را نیز برای تست ترمزهای ناگهانی در نظر گرفته بودند. پس از اتمام تست ها و ثبت نتایج، امتیاز بندی کارشناسان مشخص شد و اعلام نتایج بر اساس عمر و دوام لاستیک، چسبندگی، تحمل وزن، برای استفاده در کدام فصل سال صورت گرفت که به شرح زیر است:

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

این مدل لاستیک که طرح آج های آن را در تصویر می بینید مخصوص تمامی فصول سال است و تنظیم رانندگی با هر شرایط آب و هوایی مناسب است، اما برای افرادی که بیشتر در جاده های خشک و آفتابی رانندگی می کنند پیشنهاد می شود.

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

این نوع لاستیک به دلیل سبک آج های آن مورد علاقه بسیاری از جوانان است وزن بسیار سبکی دارد که در چهار فصل سال هم می توان از آن استفاده نمود، از جمله شرایط جاده ای که مناسب برای رانندگی با این لاستیک است، جاده های با آسفالت خشک و مرطوب یا بارش کم برف است.

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

این نوع لاستیک که آج های شبیه به هم دارد برای خودروهای سبک و هاچ بک ها مناسب است و از محبوبیت بسیار بالای هم در بین رانندگان برخوردار است و قابل اعتماد برای تمام فصول سال نیز می باشد. جاده هایی که برای رانندگی با این لاستیک ها امنیت کاملی دارید جاده های خشک، مرطوب، بارانی و بارش برف متوسط خواهد بود.

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

این نوع لاستیک نیز برای تمام فصول سال مفید است، معمولاً برای خودرو های سواری سبک و یا اسپرت از آن استفاده می کنند. چسبندگی عالی این لاستیک در جاده های خشک و مرطوب بسیار قابل قبول بود و در تست عبور از موانع این لاستیک نمره بالایی را کسب کرد.

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

لاستیکی متناسب برای فصل تابستان و پاییز که برای آب و هوای سرد نیز مشکلی ندارد و به دلیل کوتاه بودن آج های این لاستیک، در شرایط برفی و جاده های یخ زده مناسب رانندگی نخواهد بود. چسبندگی آن در بین موانع با سطح جاده خیس قابل قبول کارشناسان نبود.

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

لاستیکی برای جاده های سخت و تمام فصول سال است، این لاستیک قدرت چسبندگی بالا و سطح آج محکمی دارد که در تست های ما نمره قابل قبولی دریافت کرد. نکته مهم استفاده از آن برای خودروهای شاسی بلند است که رانندگان آنها عاشق ماجراجویی هستند.

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

این نوع لاستیک نیز مناسب برای فصل زمستان که رطوبت هوا بیشتر است و امکان رانندگی در برف و یخ وجود دارد، بهترین انتخاب خواهد بود. تفاوت آن با دیگر لاستیک ها سفتی و ترکیب متفاوت آج هاست که در دمای بسیار سرد قابل انعطاف هستند.

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

این نوع لاستیک نیز با توجه به آج سفت برای فصل زمستان مناسب است. خودروهای وانت که مخصوص باربری هستند می توانند با توجه به سنگینی بار از این نوع لاستیک استفاده کنند که قدرت بسیار بالا و چسبندگی آن برای کارشناسان قابل قبول بود. نکته مهم این است که این لاستیک مناسب دیگر فصول سال نیست و استفاده از آن میزان سوخت خودرو را افزایش می دهد.

کدام لاستیک متناسب با کدام شرایط جوی است؟

این لاستیک نیز بهترین نوع لاستیک برای برف و یخ زدگی است که توان چرخش آن در برف بسیار زیاد و چسبندگی خیره کننده ای دارد و تمام این توانایی را از آج های قابل انعطاف خود تامین می کند. از ویژگی های این لاستیک نیز می توان به روکش مخصوص آن برای جاده های خشک و مرطوب یاد کرد که در تست های این نوع جاده بسیار عالی عمل کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 5 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()